PROJECTE PAÏSSOS: LA CIM DEL CLIMA
Hola a tots
Us presentem el primer projecte del curs. D'anomena "PAÏSSOS: LA CIM DEL CLIMA" i en ell anem a treballar durant este trimestre fent tarees al llarg de cada unitat.
Aquest projecte tracta d'acostar a l'alumnat a l'estudi actiu de la geografia humana, a través de dos components: l'estudi d'un cas concret, d'un país o estat actual, i per un altre, l'exposició de les idees d'aqueix país referent a la lluita contra el canvi climàtic, en el va marcar d'un debat general, que hem denominat el "Cim del Clima".
Mapamundi amb els noms dels països del món.
Per a això, cada equip anirà fent diferents tasques al llarg de les unitats del trimestre, que li permetran conéixer millor el seu país i preparar un resum sobre la posició de país respecte al canvi climàtic (si és una país verd o ecològic o, per contra, si és un país contaminant).
Com ens prepararem?
Al llarg de les unitats didàctiques del trimestre (Unitat 0, Unitat 1, Unitat 2), cada equip analitzarà la relació entre el medi físic i les persones, coneixerà com s'organitzen les societats actuals a nivell polític i coneixerà com es caracteritza a la població mundial del s. XXI. A més investigarà sobre quin és la posició del seu país respecte al Canvi climàtic.
Per questió del Covid, este any farem la primera part del treball (les fitxes) de manera individual, i després crearem els equips per a formar el debat al final del trimestre.
Què realitzarem?
Cada alumne, desenvoluparà una xicoteta investigació sobre un país del món. Por elegir qualsevol pais del mon, excepte Espanya, pot elegir-lo segons la seua primera lletra del nom. Aquesta investigació, l'hem denominada “Maleta Científica”, i es plasmarà en un “Informe de País”, compost per diferents fitxes de treball.
En cada fitxa, treballaran diferents continguts associats als temes treballats en classe.
- En la Unitat didàctica 0, l'objectiu és que coneguen com és aqueix país a nivell mediambiental i com condiciona a la població que l'habita.
- En la Unitat 1, l'objectiu és conéixer com es la població d'eixe país, les seues trets i els problemes principals que tenen.
- En la Unitat 2, l'objectiu és conéixer com es caracteritza el sistema polític d'aqueix país i com afecta la vida dels seus ciutadans.
MALETA CIENTÍFICA (FITXES)
NOTA IMPORTAT: La professora anirà comentant a classe quan els alumnes cal que les façen i la data de realització. Les corregirem amb un exemple a classe i després aurán de pujar el seu document final a AULES. Indicaré al blog les dades de realització de les fitxes.
Unitat 0: El Medi i les persones
- Fitxa 1: Punts en el mapa. Coordenades i localització País i ciutat. SETMANA: 21-25 DE SETEMBRE 2020
- Fitxa 2: Trets del medi físic: relleu, hidrografia, etc. SETMANA: 28 SET AL 2 OCT 2020
- Fitxa 3: Clima: descripció, predicció temps en la capital. Climograma. SETMANA: 28 SET AL 2 OCT 2020
- Fitxa 4: Paisatges que visitar: trets principals de una ciutat del món.
Unitat 1. La població
-Fitxa 6: Població d'un país. Pirámide de població i el seu comentari.
Unitat 2. La organització política del món
- Fitxa 5: Organització politica del país: en aquesta fitxa analitzareu aquests diferents elements del vostre país:
5.A.Mapa polític del País i indicació de la seua capital.
5.B. Sistema polític, forma de govern, constitució, aconfensionalitat o no, una mica d'història recent.
5.C. Govern actual, capital i seu de govern.
5.D. Ciutadans: com viuen, drets bàsics, participació política.
5.E. Nivell de riscos sobre Seguretat, Respecte als Drets Humans.
Pautes generals per a realitzar les Fitxes de la Maleta Científica:
- Es cuidarà la redacció i ortografia.
- Es presentarà una portada amb nom del treball, de l alumne i del país estudiat.
- En cada fitxa s'inclourà un encapçalat amb el nom de la Fitxa, i a continuació el text o comentari relacionat amb cadascuna.
- En les fitxes s'adjuntaran mapes, imatges, gràfiques (climogrames, piràmides de població, mapa conceptual), etc.
EXPOSICIÓ I DEBAT (final de trimestre)
Realitzarem una activitat final de debat, en la qual els equips es convertiran en representants dels diferents països, alineats en dos blocs: els països verds o ecològics i els països contaminants o grisos.
Es treballa en classe en què consisteix la tècnica del debat, els rols de cada membre de l'equip i se seleccionaran dins de cada equips als jutges que observaran el debat.
Pautes generals per a realitzar el Debat per equips:
- Els equips redactaran un esborrany o guió del que parlaran, presentant al país, i la seua postura sobre canvi climàtic
- El debat es compondrà d'exposició de cada equip alternat (*pais verd, país gris), i uns minuts de contraargumentació.
- El debat s'organitzarà en les sessions que avise l'organització, en aquest cas la professora.
- Podran preparar contraarguments per a respondre a equips oposats (Ex. Equip gris negacionista del canvi climàtic i els seus arguments).
- Si veuen necessari, és recomanable que dissenyen un Power Point amb diapositives que secunden gràficament les idees plantejades (imatges, frases clau o gràfics, etc.).
- El temps d'exposició dels equips és de 10 minuts. I un minut més de *contraréplica, si és necessari.
- No té sentit que les diapositives estiguen plenes de text. És millor l'estil “*twitter”: només és necessari escriure allò que ajude a l'explicació de la vostra idea. Però l'important és la vostra exposició oral, la qual cosa vosaltres digueu.
- Les imatges ajuden a fer visual l'exposició. Però no per moltes imatges serà millor la presentació. El punt intermedi és el més adequat. Trieu les més adequades al tema, la idea que defenseu i al mateix temps que disposeu.
- Tots els membres de l'equip han de participar en l'exposició, a excepció d'aquells que realitzen un altre rol en el debat (Jutges, etc. ).
Anime equips, serem Geògrafs en actiu!
Comentarios
Publicar un comentario